30.3.08

Societat de Dansa...o com alguns no son agraïts (ho he de treure...)


Vet aquí que un dia em va interessar una banda bastant desconeguda dels primers vuitanta. La primera referència va venir com no de Mick Mercer i el seu mític Gothic Rock vol1 editat el 1992. El tema era "We are so happy" i ells eren The Danse Society. Vaig intentar buscar alguna cosa en CD i semblava que no hi havia res...per tant va començar la caça i captura de la seva discografia vinílica. I la tinc tota, si més no la oficial, res de directes.

Van ser força anys per aconseguir-ho tot, culminant amb la creació de la primera discografia extensa i il.lustrada de The Danse Society la meva web de finals dels 90...vaig estar en contacte amb diversa gent que em va enviar material (recordo un paio de Japó que em va enviar unes fotocopies de un fanzine japonés del 1984 amb una entrevista dels Danse!) i fins i tot el guitarrista de la banda Lyndon Scarf em va escriure un parell de emails per completar la seva biografia.

I anys més tard la discogràfica Cherry Red es va posar en contacte amb mi demanant-me si tenia contacte amb la banda, cosa que no pasava. Total que els amics de Cherry Red van començar a reeditar en CD per primer cop el material de The Danse Society en la seva col.lecció Gothic. L'any passat van llençar el tercer i darrer CD. Tot molt bé si no fos perquè en la discografia que inclouen -i part de la biografia- està textualment fusellada de la meva web. Ho puc reconèixer fàcilment en molts llocs pero per evitar se exhaustiu podeu comparar una captura de la meva web (escrita el 1998) i la de Cherry Red (del 2003)...és només un exemple...potser un dia escanejo la discografia dels CDs i ho comparo amb la meva (fins i tot hi ha exclamacions meves...)

Piqueu sobre la imatge per veure bé la comparativa..

Bé, conclusió: és de ben nascuts ser agraïts.

Conclusió II: M'han agradat molt els The Danse Society, potser una mica obsesivament, a la meva dona no li agraden, diu que son un pal. Potser ho son pero tenen peces fantàstiques de pur gothic-pop vuitanter.

Com que la gran majoria de cançons les podeu comprar en els tres CD editats pels amics de Cherry Red, us deixo un tema inèdit, que va aparèixer el Novembre de 1982 en un flexi que regalava la revista holandesa Vinyl (nº 19). Es tracta de una versió demo de "My Heart (missed another beat)" que var sortir en format editat en el seu mini LP Seduction de 1982.

Una de les meves preferides, aquí en versió més crua pero també més intensa que l'original. A disfrutar (i diculpeu per la rabieta)