8.8.09

FAC 51

Buff, potser massa temps sense escriure res. Ja ho sabeu, els blocs personals són aixó, a vegades s'escau escriure molt, a vegades passem estones llargues de sequera...

Perquè i què és FAC51?

Tony Wilson, sabeu qui era? i Factory Records? i com tot va començar...

Anem pel final però. Ara fa un mes vaig anar a Edinburg a una reunió de l'empresa i vaig trobar-me finalment un company que només coneixia per reunions telefóniques i molts emails. Després de la reunió, on el paio anava encorbatat, anem a sopar a un pub underground d'Edinburg...bé underground només perque estava al sotan d'un edifici i tenia una estètica bondadge...el tema es que el company, Richard, m'apareix amb una samarreta FAC51 The Hacienda...

immediatament penso en aixó!



Ostia! algú amb una samarreta amb The Hacienda i anglès té història. I així va ser, prenent un parell de Hendrick's (amb cogombre, com no el gin és escocés!) em va explicar com per circumstàncies de la vida es fa ver col.lega dels roadies dels Happy Mondays al final dels vuitanta. No tan sols axió, sinó que durant un parell d'anys va fer el fanzine oficial de la banda. Ara no recordo el número però em va assegurar que tenien un FAC! i pels mitomans de Factory i l'escola, FAC és el màxim. Vam parlar bona estona i em va confirmar totalment que el reflexat a la pel.lícula "24 Hour Party People" és força cert i que el Shaun Ryder era un freak degenerat i que els "Happy Mondays" no eren més que uns col.legues eren pagats per fer el degenerat dalt d'un escenari...els va salvar el talent del Sahun Ryder. Les seves anècdotes eren molt interessants, ballant el Mr Disco de New Order, just arribat d'Eivissa (on el van gravar), amb una joveneta Björck al costat...sigui cert o no és un pique...

The Hacienda, un lloc mític, ara convertit en bloc d'apartaments. Voleu una visit virtual amb la banda sonora de New Order? aquí ho teniu